מבוא: היסטוריה קצרה של הטלפון הסלולרי

טלפונים סלולריים, או טלפונים ניידים, הפכו להכרח עבור אנשים רבים. ישנם שני סוגים עיקריים של טלפונים סלולריים: CDMA ו-GSM. ה-CDMA משמש את Verizon Wireless בארצות הברית ומשמש גם את הספקים בקנדה, סין, יפן, דרום קוריאה וטייוואן. ה-GSM נמצא בשימוש על ידי AT&T בארה"ב, כמו גם ספקים באפריקה, אסיה פסיפיק ואירופה.

הקודמים המוקדמים ביותר לטלפון הסלולרי היו "מכשירי טלפון אלחוטיים" אשר נוצרו לראשונה בשנת 1898 עם פטנט של אלכסנדר גרהם בל. כמה שנים מאוחר יותר, תיאודור פוסקאס המציא טלפון אלחוטי שניתן להשתמש בו כדי להתקשר לטלפונים אלחוטיים אחרים בקרבת מקום ללא חוטים שיחברו ביניהם.

הטלפון הנייד הראשון נוצר בשנת 1973

המדע שמאחורי אות טלפון סלולרי

אות הטלפון הסלולרי הוא מערכת מורכבת, המורכבת ממשדר, מקלט ואנטנה. המשדר ממיר אנרגיה חשמלית לגלי רדיו ומשדר אותם. המקלט קולט את גלי הרדיו וממיר אותם בחזרה לאנרגיה חשמלית. האנטנה קולטת את גלי הרדיו מהמשדר ושולחת אותם למקלט.

על מנת להבין כיצד פועל טלפון סלולרי, חשוב להכיר את היסודות של גלי רדיו. גלי רדיו הם גלים אלקטרומגנטיים בעלי תדר שבין 3 קילו-הרץ ל-300 גיגה-הרץ. התדר קובע את אורך הגל ואורך הגל קובע כמה רחוק יכול לנוע גל אלקטרומגנטי. במילים אחרות, ככל שהתדר גבוה יותר, כך אורך הגל קצר יותר ולהיפך.

טלפונים סלולריים משתמשים בגלי רדיו על מנת להעביר אותות מנקודה אחת לאחרת. כאשר אדם מדבר בטלפון שלו, הוא למעשה יוצר גלי קול שעוברים בחלל עד שהם מגיעים למגדל סלולרי או לטלפון של אדם אחר. המיקרופון בטלפון שלך לוכד את גלי הקול וממיר אותם לאנרגיה חשמלית שנשלחת כאות אלקטרוני דרך גל רדיו למגדל הסלולרי של הספק שלך שם הוא מומר בחזרה

חשיבות האבטחה בסמארטפונים

טלפון סלולרי הוא מכשיר שיכול לבצע שיחות, לשלוח ולקבל נתונים, לצלם תמונות, לנגן מוזיקה וסרטונים. יש לו משדר ומקלט רדיו לתקשורת עם טלפונים סלולריים אחרים או עם חברת הטלפונים. יש לו גם מצלמה לצילום תמונות או וידאו.

אבטחה היא אחד ההיבטים החשובים ביותר של כל מכשיר אלקטרוני כמו סמארטפונים. במאמר זה נדון כיצד פועלת אבטחה בסמארטפונים ומהם סוגי האבטחה השונים במכשירים ניידים.

הדבר הראשון שיש לזכור לגבי אבטחת הטלפון החכם הוא לעדכן את הטלפון שלך בעדכוני התוכנה האחרונים מיצרן הטלפון שלך. זה מבטיח שיש לך את כל ההגנות העדכניות ביותר מפני תוכנות זדוניות, תוכנות כופר, הונאות דיוג ועוד.

כיצד ספקי שירות משפיעים על בחירת הטלפון החכם שלך

טלפון סלולרי הוא מכשיר כף יד קטן שבו אתה יכול להשתמש כדי לתקשר עם אנשים. זה גם הרבה יותר מסתם טלפון. זו המצלמה שלך, נגן המוזיקה שלך, מערכת המשחקים שלך ועוד הרבה יותר.

טלפונים סלולריים פועלים על ידי חיבור למגדל הסלולרי הקרוב והעברת מידע הלוך ושוב. ספקי שירות כמו AT&T או Verizon שולטים לאילו מגדלים הטלפון שלך מתחבר, מה שאומר שהם יכולים גם לשלוט לאיזה סוג טלפון יש לך גישה.

תעשיית הטלפונים הסלולריים היא תחרותית, עם ספקים מתחרים על העסק שלך ומציעים עסקאות שונות. זה יכול להיות קשה לדעת איזה ספק הכי מתאים לך, אבל אנחנו כאן כדי לעזור.

הספקים מציעים מגוון אפשרויות בהתאם לסוג התוכנית שיש לך או לסוג המכשיר שברשותך. מאמר זה יעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה על ידי תיאור של כמה גורמים המשפיעים על בחירת הספק האלחוטי שלך.

מאמר זה יעזור לקוראים להבין כיצד הספקים עובדים ואיזה גורמים עליהם לקחת בחשבון בבחירת ספק האלחוט שלהם.

מה קורה בתוך הסוללה שלך?

הסוללה היא עמוד השדרה של הטלפון הסלולרי. הוא אחראי לספק חשמל לשאר רכיבי הטלפון.

הסוללה בטלפון סלולרי מורכבת משלושה חלקים:

– האנודה, שבה מתרחשות תגובות כימיות המייצרות אלקטרונים

– הקתודה, אשר אוספת את האלקטרונים הללו ושולחת אותם ללוח המעגלים

– האלקטרוליט, המאפשר ליונים מהאנודה לעבור אל הקתודה
למידע נוסף בנושא של איך טלפון סלולרי עובד? ותיקון סלולר עליך לבקר ב- keyword-marcom.co.il

הסוללה של הטלפון הסלולרי אחראית על הפעלת המכשיר. זהו גם אחד החלקים היקרים ביותר בטלפון ולעתים קרובות הוא נחשב לחוליה החלשה ביותר בעיצוב הטלפון.

רוב האנשים לא יודעים את זה, אבל יש יותר קורה בתוך הסוללה שלך מאשר רק תגובות כימיות. מחזור חיי הסוללה מורכב מארבעה שלבים: טעינה, פריקה, אחסון ומיחזור.

טעינה – כאשר אתה מחבר את הטלפון שלך למקור מתח, הוא מתחיל להיטען. שלב זה יכול להימשך בין 30 דקות ל-8 שעות תלוי כמה אנרגיה מאוחסנת בסוללה ועד כמה היא מרוקנת.

פריקה – לאחר הטעינה הטלפון שלך יכנס לשלב הזה שנמשך עד שתנתק אותו מהמטען שלו או עד שהוא מגיע ל-0% קיבולת ונסגר