בדומה לשיווק דיגיטלי, גם בשיווק מסורתי יש היבטים רחבים הכוללים מספר מאפיינים ספציפיים שונים. איש אינו יכול להכחיש כי ריבוי ערוצי השיווק הדיגיטלי לעומת הטלוויזיה והרדיו (שתי הקלאסיקות הידועות ביותר) יצר את הבסיס לקידום כיום כפי שאנו מכירים אותו, והוא היבט מהותי באסטרטגיות שיווק רבות.

שני מונחים אלה לרוב ניתנים להחלפה

אך תוכנית השיווק שלך ואסטרטגיית השיווק שלך הם שני אלמנטים נפרדים של העסק שלך. תוכנית השיווק שלך היא כיצד אתה משיג את היעדים העסקיים שלך והיא היישום המעשי של אסטרטגיית השיווק שלך. אך אסטרטגיית שיווק היא מה שאתה צריך להשיג באמצעות מאמצי השיווק שלך והיא צריכה להיות מתוכננת כך שתשקף את המטרה העסקית שלך.

כשאתה מגדיר אסטרטגיה שיווקית, עליך להגיע לאסטרטגיה שמתייחסת לכיוון הצמיחה העסקית שלך ביחס למתחרים שלך. זהו תכנון טקטי, המורכב מהאמצעים והתהליכים בפועל לשיפור המיקום התחרותי שלך.

אסטרטגיה ארגונית היא תוכנית מקיפה וארוכת טווח לאן העסק שלך צריך להגיע. עדיף שאיננה מכילה תוכנית פעולה המתארת מספר יעדים שיושגו. תוכנית עסקית משמשת להערכת היתכנותה של הזדמנות עסקית, שהיא טקטית במהותה.

אסטרטגיה שיווקית מוגדרת על ידי תוכנית שיווקית

מסמך המתאר את הסוגים הספציפיים של פעילויות שיווק של חברה ולוח זמנים להכנסת יוזמות שיווק שונות. עכשיו שאתה יודע מה קורה בתוכנית עסקית או בתוכנית שיווקית, חשוב לדעת מה המטרה הספציפית של התוכנית וכיצד היא משרתת את אותן מטרות שהחברה שלך מנסה להשיג.

אסטרטגיית השיווק מתייחסת לתוכנית משחק מקיפה של חברות להגיע לצרכנים פוטנציאליים ולהפוך אותם ללקוחות של המוצרים והשירותים שלהם

זה קובע את הכיוון לאיתור לקוחות פוטנציאליים ומעורבותם, כיצד אתה מקדם את המסר המרכזי שלך וכיצד אתה מייצר עניין במותג.
למידע מורחב בנושא של מה ההבדל באסטרטגייה השיווקית של עסקים שונים וקידום אתרים לעסקים קטנים ניתן לבדוק ב- yeshnoseo.co.il

אסטרטגיה שיווקית כוללת תוכנית כיצד לקדם את המוצר או השירות שלך ולהגיע ללקוחות הנכונים

כך שתוכל להשיג ולשמור על יתרון תחרותי בשוק. אסטרטגיה עסקית מסתכלת על החברה בשלמותה, החל מהפעילות והעובדים וכלה באתוס החברה, ואסטרטגיה שיווקית היא תוכנית שמתמקדת בשיווק ללקוחות שלך. אסטרטגיה שיווקית ממוקדת מיישרת את הצוות עם מה שאתה רוצה להשיג, כך שתוכל לזהות את התוכניות והקמפיינים הפרסומיים הנכונים להשקעה. עסקים צריכים לשקול כיצד הם יכולים לבנות ולהגן על עמדה תחרותית חזקה. המוסדות הקיימים ביותר מתעוררים כאשר אתה שם לב לניהול, חסכוני גודל, טכנולוגיה קניינית ומוניטין של החברה.

התערוכה מראה הזדמנות לסווג חברות שירותים לסוגים כלליים עם דרישות אסטרטגיות וניהוליות שונות. עסק שירות טהור הוא עסק בו השירות הוא הישות העיקרית הנמכרת. הבחנה זו חשובה מכיוון שכל סוגי החברות מוכרות חלק מהשירות.

בעסקי שירות טהורים, העברת מוצרים פיזיים וקונרטיים לשירות היא משנית (למשל, כתיבת דוח ליועץ ניהול). בחברה מוכוונת שירות קשה לקבוע אם היחידה של שירות מסוים נמוכה ממה שהיא עולה.

שיווק אסטרטגי זקוק לתובנות ממחלקת הכספים שלך בכדי לנתח האם יש לך מספיק משאבים להשגת מטרותיך

ברגע שאסטרטגיה קיימת, ניתן לצאת לדרך את הפעולות והטקטיקות הדרושים להשגת מטרותיך. כחלק מתכנון אסטרטגי עלינו להבטיח שיהיה לנו תהליך טקטי טוב בכדי להבטיח שהטקטיקה תואמת את האסטרטגיה ושמשיכה על המסלול. חברות משתמשות בטקטיקות כדי לנהל את השיווק שלהן, אך בין אם הן קורות עם אסטרטגיה שיווקית ובין אם לא, זה דורש מאמצים יזומים להגדרת האסטרטגיה, לתקשר אותה ולהודיע על הטקטיקות.

הגדרת אסטרטגיה הינה מכריעה מכיוון שהיא הופכת את העסק שלך למוצלח יותר ומבדילה אותו מהמתחרים שלך

תהיה גם הדמוגרפיה הנכונה שתעזור לך לבחור את תוכנית השיווק המתאימה לעסק שלך. —- למחצית מ -16 אסטרטגיות השיווק השונות יש רקורד מוכח לעסקים קטנים והן אסטרטגיות צמיחה ריאליות לעסק הייחודי שלך. בין אם אתה הופך את המוצר והשוק למתאימים לצמיחה שלך, זו שאלה של שיווק מושכל בחזית ונאמנות טובה של לקוחות בחלק האחורי.

האסטרטגיה העסקית שלך קיימת, התהליכים ברורים, העובדים מונעים ומוגדרים KPI. על מנת להתחרות בחברות אחרות, כולל הגדולה מכולן, עליהן להיות בעלת תוכנית עסקית יעילה.

תוכנית עסקית אפקטיבית חייבת להכיל כמה מרכיבים הכוללים שני אלמנטים חיוניים

אסטרטגיה עסקית ותוכנית שיווקית המסבירה את האסטרטגיה השיווקית. השניים הולכים יד ביד ותלויים זה בזה בביצועם, אם כי הם ישויות שונות. תוכנית שיווק מחולקת למסמך נפרד, תוכנית ומקטע, תוכנית עסקית.

זה כולל ניתוח SWOT 

(חוזקות, חולשות, הזדמנויות, איומים) ובדיקת תאריך. התמקדו בקידום הבטחת המותג ללקוחות על ידי שימוש בכלים כגון מודלים עסקיים, מחקר דמוגרפי, ניתוח תחרותי וכו '. – תוכנית עסקית היא מסמך מקדים מקיף הקובע את מסלולכם להבטיח שהחברה שלכם תהיה יותר מסתם לשון בלחי. כאשר אתה יושב עם שותף פוטנציאלי, משקיע או בנקאי, תכנית עסקית מכילה תשובות לשאלות החשובות ביותר שהם חייבים לשאול.

לא נדיר שהמונחים "תוכנית אסטרטגית" ו"תוכנית עסקית "מתבלבלים בעולם העסקים

לפני שתתחיל ליישם את האסטרטגיה שלך, בדוק את ההבדלים בין השניים כדי לוודא שאתה בדרך להצלחה. למרות שתכנית אסטרטגית היא סוג של תוכנית עסקית, יש ביניהם כמה הבדלים חשובים שיש לקחת בחשבון.

 

Categories: Uncategorized